Nici puiul de şarpe


medalie070 medalie071

Bîtu’, sau bunicu-meu, Ion Mocanu, s-a născut în 1914. Pe la treizeci şi ceva de ani (nu ştiu exact vîrsta la care s-a cătănit) a fost înrolat în armata română, pe frontul de est. Cînd s-a întors n-a vrut sa povestească nimic. Zicea că a fost ordonanţă la români, bucătar adică. Şi tot cînd s-a întors îi lipsea un ochi, îl purta de sticlă. Mai purta o grămăjoară de alţi ochi de sticlă în husa kaki de la ploscă. Cînd eram mic, mă jucam cu ei împreună cu verii mei. Şi s-a mai întors cu această medalie. Cît a trăit n-a povestit nimic. Jumătate de veac a repetat întruna aceeaşi frază: “Ce-am tras eu să nu traga nici puiul de şarpe.”. Şi mai zicea: “Să păstraţi bine medalia că dacă se-ntorc românii, vă dau cîte-o casă la toţi.”

Comentează

